Bản dịch của từ Advertising trong tiếng Việt

Advertising

Noun [U]

Advertising (Noun Uncountable)

ˈæd.və.taɪ.zɪŋ
ˈæd.və.taɪ.zɪŋ
01

Hoạt động, ngành quảng cáo

Activities, advertising industry

Ví dụ

Social media advertising is crucial for brand visibility.

Quảng cáo trên mạng xã hội rất quan trọng đối với khả năng hiển thị thương hiệu.

Companies invest heavily in online advertising to reach more customers.

Các công ty đầu tư mạnh vào quảng cáo trực tuyến để tiếp cận nhiều khách hàng hơn.

Advertising agencies play a key role in promoting products on social platforms.

Các công ty quảng cáo đóng vai trò quan trọng trong việc quảng bá sản phẩm trên nền tảng xã hội.

Mô tả từ

“advertising” xuất hiện nhiều nhất trong các bài viết Writing Task 2 với đa dạng chủ đề về Quảng cáo, Truyền thông để diễn đạt nghĩa "hoạt động, ngành quảng cáo nói chung" (tỷ lệ xuất hiện 51 lần/ 15602 từ được sử dụng). Bên cạnh đó, “advertising” cũng thường được sử dụng trong các kỹ năng Nghe, Đọc, Nói và trong các bài viết Task 1 (ví dụ tỷ lệ xuất hiện trong kỹ năng writing Task 1 là 11 lần/ 14894 từ được sử dụng). Vì vậy, người học nên tìm hiểu và thực hành sử dụng từ “advertising” trong câu văn, bài luận cụ thể, để từ đó có thể tận dụng trong các tình huống đọc hiểu, nghe, nói hoặc viết trong kỳ thi IELTS.

Video ngữ cảnh

Từ đồng nghĩa (Synonym)

Độ phù hợp

Phù hợp nhất

Phù hợp

Ít phù hợp

Từ trái nghĩa (Antonym)

Độ phù hợp

Phù hợp nhất

Phù hợp

Ít phù hợp

Tần suất xuất hiện

5.0/8Trung bình
Listening
Trung bình
Speaking
Trung bình
Reading
Trung bình
Writing Task 1
Trung bình
Writing Task 2
Cao

Tài liệu trích dẫn có chứa từ

Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
[...] In addition, since it pays to products are usually of good, if not the best quality [...]Trích: Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
Giải đề IELTS Writing Task 1 và Task 2 ngày 11/05/2023
[...] often collect personal data from consumers without their knowledge or consent, then use this information to tailor their [...]Trích: Giải đề IELTS Writing Task 1 và Task 2 ngày 11/05/2023
Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2
[...] Additionally, often exploits people's conscious and subconscious desires, fears, or anxieties to emotionally connect them with the product being and to encourage them to make purchases [...]Trích: Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2
Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2
[...] People do not like to be bombarded with materials, and because now appear everywhere, people have developed a negative attitude towards them [...]Trích: Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2
Describe an advertisement you remember well | Bài mẫu IELTS Speaking
[...] ZIM Education · ZIM | IELTS Speaking Sample – Describe An [...]Trích: Describe an advertisement you remember well | Bài mẫu IELTS Speaking
Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
[...] However, due to their prevalence, are becoming less effective as customers not only struggle to believe the messages but also try to avoid them as much as possible [...]Trích: Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
Giải đề và bài mẫu IELTS Writing cho chủ đề Advertising
[...] In conclusion, the fact that of all types surround people can influence their lives in both positive and negative ways, and companies should consider giving the accurate information, and reduce their budgets for to mitigate the drawbacks mentioned above [...]Trích: Giải đề và bài mẫu IELTS Writing cho chủ đề Advertising
Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
[...] First, customers are often bombarded with of the same product, making it increasingly challenging for them to believe the message if all companies claim they provide the best service or quality products [...]Trích: Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
Bài mẫu IELTS Writing và từ vựng cho chủ đề Advertising
[...] As a result, consumers are likely to receive products of much lower quality than [...]Trích: Bài mẫu IELTS Writing và từ vựng cho chủ đề Advertising
Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
[...] For example, most viewable media platforms like YouTube or Netflix are now using the removal of as the unique selling points to attract new customers, implying the audience's hostile attitude toward [...]Trích: Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
Bài mẫu IELTS General Writing Task 1 Thư phàn nàn – Letter of complaint
[...] Ensuring that rooms meet standards will enhance the overall guest experience [...]Trích: Bài mẫu IELTS General Writing Task 1 Thư phàn nàn – Letter of complaint
Giải đề IELTS Writing Task 1 và Task 2 ngày 29/04/2023
[...] Sports sponsorship has become a popular marketing tool used by companies to their brand to a wider audience [...]Trích: Giải đề IELTS Writing Task 1 và Task 2 ngày 29/04/2023
Bài mẫu IELTS Writing Task 1 và Task 2 band 7 đề thi ngày 17/07/2021
[...] First, running for large companies generates substantial revenue for sports organizations [...]Trích: Bài mẫu IELTS Writing Task 1 và Task 2 band 7 đề thi ngày 17/07/2021
Describe an advertisement you remember well | Bài mẫu IELTS Speaking
[...] The is about Comfort, a brand of fabric softener made by a company called Unilever [...]Trích: Describe an advertisement you remember well | Bài mẫu IELTS Speaking
Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2
[...] First, frequent exposure to the same images and phrases imprints the messages being communicated in an in people's minds [...]Trích: Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2
Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
[...] In addition, since it pays to products are usually of good, if not the best quality [...]Trích: Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
Giải đề IELTS Writing Task 1 và Task 2 ngày 11/05/2023
[...] often collect personal data from consumers without their knowledge or consent, then use this information to tailor their [...]Trích: Giải đề IELTS Writing Task 1 và Task 2 ngày 11/05/2023
Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2
[...] Additionally, often exploits people's conscious and subconscious desires, fears, or anxieties to emotionally connect them with the product being and to encourage them to make purchases [...]Trích: Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2
Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2
[...] People do not like to be bombarded with materials, and because now appear everywhere, people have developed a negative attitude towards them [...]Trích: Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2
Describe an advertisement you remember well | Bài mẫu IELTS Speaking
[...] ZIM Education · ZIM | IELTS Speaking Sample – Describe An [...]Trích: Describe an advertisement you remember well | Bài mẫu IELTS Speaking
Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
[...] However, due to their prevalence, are becoming less effective as customers not only struggle to believe the messages but also try to avoid them as much as possible [...]Trích: Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
Giải đề và bài mẫu IELTS Writing cho chủ đề Advertising
[...] In conclusion, the fact that of all types surround people can influence their lives in both positive and negative ways, and companies should consider giving the accurate information, and reduce their budgets for to mitigate the drawbacks mentioned above [...]Trích: Giải đề và bài mẫu IELTS Writing cho chủ đề Advertising
Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
[...] First, customers are often bombarded with of the same product, making it increasingly challenging for them to believe the message if all companies claim they provide the best service or quality products [...]Trích: Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
Bài mẫu IELTS Writing và từ vựng cho chủ đề Advertising
[...] As a result, consumers are likely to receive products of much lower quality than [...]Trích: Bài mẫu IELTS Writing và từ vựng cho chủ đề Advertising
Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
[...] For example, most viewable media platforms like YouTube or Netflix are now using the removal of as the unique selling points to attract new customers, implying the audience's hostile attitude toward [...]Trích: Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
Bài mẫu IELTS General Writing Task 1 Thư phàn nàn – Letter of complaint
[...] Ensuring that rooms meet standards will enhance the overall guest experience [...]Trích: Bài mẫu IELTS General Writing Task 1 Thư phàn nàn – Letter of complaint
Giải đề IELTS Writing Task 1 và Task 2 ngày 29/04/2023
[...] Sports sponsorship has become a popular marketing tool used by companies to their brand to a wider audience [...]Trích: Giải đề IELTS Writing Task 1 và Task 2 ngày 29/04/2023
Bài mẫu IELTS Writing Task 1 và Task 2 band 7 đề thi ngày 17/07/2021
[...] First, running for large companies generates substantial revenue for sports organizations [...]Trích: Bài mẫu IELTS Writing Task 1 và Task 2 band 7 đề thi ngày 17/07/2021
Describe an advertisement you remember well | Bài mẫu IELTS Speaking
[...] The is about Comfort, a brand of fabric softener made by a company called Unilever [...]Trích: Describe an advertisement you remember well | Bài mẫu IELTS Speaking
Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2
[...] First, frequent exposure to the same images and phrases imprints the messages being communicated in an in people's minds [...]Trích: Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2
Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
[...] In addition, since it pays to products are usually of good, if not the best quality [...]Trích: Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
Giải đề IELTS Writing Task 1 và Task 2 ngày 11/05/2023
[...] often collect personal data from consumers without their knowledge or consent, then use this information to tailor their [...]Trích: Giải đề IELTS Writing Task 1 và Task 2 ngày 11/05/2023
Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2
[...] Additionally, often exploits people's conscious and subconscious desires, fears, or anxieties to emotionally connect them with the product being and to encourage them to make purchases [...]Trích: Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2
Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2
[...] People do not like to be bombarded with materials, and because now appear everywhere, people have developed a negative attitude towards them [...]Trích: Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2
Describe an advertisement you remember well | Bài mẫu IELTS Speaking
[...] ZIM Education · ZIM | IELTS Speaking Sample – Describe An [...]Trích: Describe an advertisement you remember well | Bài mẫu IELTS Speaking
Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
[...] However, due to their prevalence, are becoming less effective as customers not only struggle to believe the messages but also try to avoid them as much as possible [...]Trích: Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
Giải đề và bài mẫu IELTS Writing cho chủ đề Advertising
[...] In conclusion, the fact that of all types surround people can influence their lives in both positive and negative ways, and companies should consider giving the accurate information, and reduce their budgets for to mitigate the drawbacks mentioned above [...]Trích: Giải đề và bài mẫu IELTS Writing cho chủ đề Advertising
Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
[...] First, customers are often bombarded with of the same product, making it increasingly challenging for them to believe the message if all companies claim they provide the best service or quality products [...]Trích: Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
Bài mẫu IELTS Writing và từ vựng cho chủ đề Advertising
[...] As a result, consumers are likely to receive products of much lower quality than [...]Trích: Bài mẫu IELTS Writing và từ vựng cho chủ đề Advertising
Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
[...] For example, most viewable media platforms like YouTube or Netflix are now using the removal of as the unique selling points to attract new customers, implying the audience's hostile attitude toward [...]Trích: Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
Bài mẫu IELTS General Writing Task 1 Thư phàn nàn – Letter of complaint
[...] Ensuring that rooms meet standards will enhance the overall guest experience [...]Trích: Bài mẫu IELTS General Writing Task 1 Thư phàn nàn – Letter of complaint
Giải đề IELTS Writing Task 1 và Task 2 ngày 29/04/2023
[...] Sports sponsorship has become a popular marketing tool used by companies to their brand to a wider audience [...]Trích: Giải đề IELTS Writing Task 1 và Task 2 ngày 29/04/2023
Bài mẫu IELTS Writing Task 1 và Task 2 band 7 đề thi ngày 17/07/2021
[...] First, running for large companies generates substantial revenue for sports organizations [...]Trích: Bài mẫu IELTS Writing Task 1 và Task 2 band 7 đề thi ngày 17/07/2021
Describe an advertisement you remember well | Bài mẫu IELTS Speaking
[...] The is about Comfort, a brand of fabric softener made by a company called Unilever [...]Trích: Describe an advertisement you remember well | Bài mẫu IELTS Speaking
Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2
[...] First, frequent exposure to the same images and phrases imprints the messages being communicated in an in people's minds [...]Trích: Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2
Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
[...] In addition, since it pays to products are usually of good, if not the best quality [...]Trích: Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
Giải đề IELTS Writing Task 1 và Task 2 ngày 11/05/2023
[...] often collect personal data from consumers without their knowledge or consent, then use this information to tailor their [...]Trích: Giải đề IELTS Writing Task 1 và Task 2 ngày 11/05/2023
Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2
[...] Additionally, often exploits people's conscious and subconscious desires, fears, or anxieties to emotionally connect them with the product being and to encourage them to make purchases [...]Trích: Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2
Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2
[...] People do not like to be bombarded with materials, and because now appear everywhere, people have developed a negative attitude towards them [...]Trích: Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2
Describe an advertisement you remember well | Bài mẫu IELTS Speaking
[...] ZIM Education · ZIM | IELTS Speaking Sample – Describe An [...]Trích: Describe an advertisement you remember well | Bài mẫu IELTS Speaking
Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
[...] However, due to their prevalence, are becoming less effective as customers not only struggle to believe the messages but also try to avoid them as much as possible [...]Trích: Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
Giải đề và bài mẫu IELTS Writing cho chủ đề Advertising
[...] In conclusion, the fact that of all types surround people can influence their lives in both positive and negative ways, and companies should consider giving the accurate information, and reduce their budgets for to mitigate the drawbacks mentioned above [...]Trích: Giải đề và bài mẫu IELTS Writing cho chủ đề Advertising
Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
[...] First, customers are often bombarded with of the same product, making it increasingly challenging for them to believe the message if all companies claim they provide the best service or quality products [...]Trích: Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
Bài mẫu IELTS Writing và từ vựng cho chủ đề Advertising
[...] As a result, consumers are likely to receive products of much lower quality than [...]Trích: Bài mẫu IELTS Writing và từ vựng cho chủ đề Advertising
Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
[...] For example, most viewable media platforms like YouTube or Netflix are now using the removal of as the unique selling points to attract new customers, implying the audience's hostile attitude toward [...]Trích: Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
Bài mẫu IELTS General Writing Task 1 Thư phàn nàn – Letter of complaint
[...] Ensuring that rooms meet standards will enhance the overall guest experience [...]Trích: Bài mẫu IELTS General Writing Task 1 Thư phàn nàn – Letter of complaint
Giải đề IELTS Writing Task 1 và Task 2 ngày 29/04/2023
[...] Sports sponsorship has become a popular marketing tool used by companies to their brand to a wider audience [...]Trích: Giải đề IELTS Writing Task 1 và Task 2 ngày 29/04/2023
Bài mẫu IELTS Writing Task 1 và Task 2 band 7 đề thi ngày 17/07/2021
[...] First, running for large companies generates substantial revenue for sports organizations [...]Trích: Bài mẫu IELTS Writing Task 1 và Task 2 band 7 đề thi ngày 17/07/2021
Describe an advertisement you remember well | Bài mẫu IELTS Speaking
[...] The is about Comfort, a brand of fabric softener made by a company called Unilever [...]Trích: Describe an advertisement you remember well | Bài mẫu IELTS Speaking
Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2
[...] First, frequent exposure to the same images and phrases imprints the messages being communicated in an in people's minds [...]Trích: Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2
Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
[...] In addition, since it pays to products are usually of good, if not the best quality [...]Trích: Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
Giải đề IELTS Writing Task 1 và Task 2 ngày 11/05/2023
[...] often collect personal data from consumers without their knowledge or consent, then use this information to tailor their [...]Trích: Giải đề IELTS Writing Task 1 và Task 2 ngày 11/05/2023
Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2
[...] Additionally, often exploits people's conscious and subconscious desires, fears, or anxieties to emotionally connect them with the product being and to encourage them to make purchases [...]Trích: Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2
Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2
[...] People do not like to be bombarded with materials, and because now appear everywhere, people have developed a negative attitude towards them [...]Trích: Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2
Describe an advertisement you remember well | Bài mẫu IELTS Speaking
[...] ZIM Education · ZIM | IELTS Speaking Sample – Describe An [...]Trích: Describe an advertisement you remember well | Bài mẫu IELTS Speaking
Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
[...] However, due to their prevalence, are becoming less effective as customers not only struggle to believe the messages but also try to avoid them as much as possible [...]Trích: Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
Giải đề và bài mẫu IELTS Writing cho chủ đề Advertising
[...] In conclusion, the fact that of all types surround people can influence their lives in both positive and negative ways, and companies should consider giving the accurate information, and reduce their budgets for to mitigate the drawbacks mentioned above [...]Trích: Giải đề và bài mẫu IELTS Writing cho chủ đề Advertising
Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
[...] First, customers are often bombarded with of the same product, making it increasingly challenging for them to believe the message if all companies claim they provide the best service or quality products [...]Trích: Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
Bài mẫu IELTS Writing và từ vựng cho chủ đề Advertising
[...] As a result, consumers are likely to receive products of much lower quality than [...]Trích: Bài mẫu IELTS Writing và từ vựng cho chủ đề Advertising
Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
[...] For example, most viewable media platforms like YouTube or Netflix are now using the removal of as the unique selling points to attract new customers, implying the audience's hostile attitude toward [...]Trích: Giải đề IELTS Writing Task 2 chủ đề Advertisements ngày 14/03/2020
Bài mẫu IELTS General Writing Task 1 Thư phàn nàn – Letter of complaint
[...] Ensuring that rooms meet standards will enhance the overall guest experience [...]Trích: Bài mẫu IELTS General Writing Task 1 Thư phàn nàn – Letter of complaint
Giải đề IELTS Writing Task 1 và Task 2 ngày 29/04/2023
[...] Sports sponsorship has become a popular marketing tool used by companies to their brand to a wider audience [...]Trích: Giải đề IELTS Writing Task 1 và Task 2 ngày 29/04/2023
Bài mẫu IELTS Writing Task 1 và Task 2 band 7 đề thi ngày 17/07/2021
[...] First, running for large companies generates substantial revenue for sports organizations [...]Trích: Bài mẫu IELTS Writing Task 1 và Task 2 band 7 đề thi ngày 17/07/2021
Describe an advertisement you remember well | Bài mẫu IELTS Speaking
[...] The is about Comfort, a brand of fabric softener made by a company called Unilever [...]Trích: Describe an advertisement you remember well | Bài mẫu IELTS Speaking
Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2
[...] First, frequent exposure to the same images and phrases imprints the messages being communicated in an in people's minds [...]Trích: Giải đề Cambridge IELTS 15, Test 3, Writing Task 2

Idiom with Advertising

Không có idiom phù hợp